Goedenavond, welkom op mijn Travian site
Introductie
Travian Welkom op mijn website. Op dit deel van de site komen diverse handleidingen en overzichten te staan om het spelen van Travian zo leuk en handig mogelijk te maken. Teksten zijn niet van mezelf, maar heb ik van diverse spelers gekregen. Ik bundel nu alles op mijn site voor het overzicht. Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor foutieve informatie. Hilbert van Dijk
M E N U

Werken naar je tweede dorp
- Stap 1 (opdrachten en beloningen)
- Stap 2 (schuilplaats level 10)
- Stap 3 (meer schuilplaatsen)
- Stap 4 (grondstofvelden naar 4)
- Stap 5 (schuilplaatsen naar 7)
- Stap 6 (cultuurpunten)
- Stap 7 (berekeningen)
- Stap 8 (residentie)
- Tips
- Stichten
De eerste week - Tips

Tip 1 - Gebruik geen overbodige opdrachten. Denk dan aan die idiote 'upgrade je troepen' waar je een paar pleisters voor krijgt.

Tip 2 - Wat helpt is om tijdens stap 5 een overzichtje te maken van alle GS die je nog nodig hebt (residentie naar 10 + 3 kolonisten) - het aantal GS dat je nog krijgt van beloningen en wat je nog hebt liggen. Doe hetzelfde met het aantal CP dat je nog nodig hebt, min 500 van 1 van de beloningen. Deel het aantal GS door je GS prodictie en deel het aantal CP door je CP productie en je krijgt een idee over hoeveel uur je kan stichten. Vergeet niet dat een kolonist 3,5 uur bouwtijd heeft waardoor je 3,5 uur voor je voldoende CP hebt, eigenlijk al voldoende GS moet hebben. Updat je schemaatje elke paar uur en je ziet of het allemaal een beetje uit komt. Als je bijvoorbeeld veel te veel GS hebt, kun je ook nog een extra CP gebouwtje aan zetten, waardoor je net wat sneller kan stichten.

Tip 3 - Wat er vaak in alliantieverband gebeurt, is dat 2-3 spelers die het snelst zijn met CP een GS push krijgen van hun alliantiegenoten. Deze spelers zullen waarschijnlijk voor die begeerde 150% 15-croppers (15c) gaan en zullen daarom supersnel moeten stichten. Zodra ze lopen sturen ze weer GS terug naar alliantieleden die nog bezig zijn. Dit helpt de snelste wat vooruit en zet de alliantie in een sterkere positie. Dit betekent dus ook dat er in je planning ook wel een wat groter verschil dan 3,5 uur mag zitten tussen CP en GS, omdat je eventueel nog een GS push van je alliantie kan krijgen om te compenseren.

Tip 4 - Ga niet als een malloot op CP spelen om vervolgens bij je ally te bedelen om GS omdat het allemaal niet uit komt. Je krijgt instant douchebag status en niemand wil meer met je samen spelen.

Tip 5 - Je held zal continu doodlopen op avonturen als je alle puunten in de grondstoffenbonus steekt. Zorg dus dat je voor elke level-up kijkt of je held niet te snel zijn/haar levens verliest, anders zal je zalfjes moeten kopen of GS verliezen. 1 punt in vechtsterkte en 3 in GS bonus moet wel voldoende zijn.

Tip 6 - Doe je dagelijkse beloningen! Er zitten CP en GS in verstopt en als je mazzel hebt, krijg je ze 2x voor je sticht.

Als je dit alles in een dag of 8 voor elkaar krijgt, heb je het prima gedaan.

<< Stap 8    |    Stichten >>