Goedemorgen, welkom op mijn Travian site
Introductie
Travian Welkom op mijn website. Op dit deel van de site komen diverse handleidingen en overzichten te staan om het spelen van Travian zo leuk en handig mogelijk te maken. Teksten zijn niet van mezelf, maar heb ik van diverse spelers gekregen. Ik bundel nu alles op mijn site voor het overzicht. Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor foutieve informatie. Hilbert van Dijk
M E N U

Werken naar je tweede dorp
- Stap 1 (opdrachten en beloningen)
- Stap 2 (schuilplaats level 10)
- Stap 3 (meer schuilplaatsen)
- Stap 4 (grondstofvelden naar 4)
- Stap 5 (schuilplaatsen naar 7)
- Stap 6 (cultuurpunten)
- Stap 7 (berekeningen)
- Stap 8 (residentie)
- Tips
- Stichten
De eerste week - Stichten

Nu moet je de belangrijkste beslissing van de server gaan maken. Waar mik je dat tweede dorp neer? Je tweede dorp wordt vrijwel altijd je HD en daarmee wordt het tweede dorp je thuisbasis. Hier is wat gratis advies: ga niet op de grens liggen. Keer op keer zie ik weer van die paupers die denken: lekker met Titanen op de grens en met nachtelijke expedities de tegenstanders slopen! Wat gebeurt er in de praktijk? Zelf zijn ze er 's nachts nooit en worden continu gesloopt... Tegenslag na tegenslag zit de hele alliantie weer miljoenen GS in dat account te pompen om het verlies recht te trekken en het blijft maar gebeuren. Vermijd deze onzin en ga gewoon ver weg, minimaal naar 90|90. Enkel als er 's nachts geregeld iemand aanwezig is en je voldoende ervaring hebt om jezelf een beetje te beschermen, is dit gewoon niet aan te raden. De artefacten voor snellere troepen zijn echt baas, omdat het zo enorm lastig is om je erop voor te bereiden. 't Is echt niet te pruimen dus donder lekker op naar Verweggistan. Maar niet verder dan 120|120, want als je te ver van je alliantie af ligt, heb je geen toegevoegde waarde aan de groep.

De volgende vraag is, welk type dorp ga je nemen die past bij je speelstijl? Antwoord: pak de beste 15c die je kan krijgen (dat is de 15c met de hoogste bonus in graanoases). Door de manier waarop oases werken, produceren 15c meer dan 4446 dorpjes met alle veldjes op gelijk niveau.
4-4-4-6 met 25-25-25-75% oasebonussen is 71.663 GS per uur, maar slechts 30.713 graan per uur.
1-1-1-15 met 25-25-25-75% oasebonussen is 85.313 GS per uur, met maar liefst 76.781 graan per uur.
Zelfs een 1-1-1-15 met enkel 50% graan produceert meer GS.

Laat je trouwens niet wijsmaken dat aanvallers alleen 125% en 150% kunnen hebben en deffers zich met een 50%-je kunnen redden. Croppers zijn niet meer of minder interessant voor aanvallers of verdedigers, je moet alleen je verwachtingen en speelstijl wat aanpassen aan de cropper die je hebt. Kort door de bocht: een betere cropper betekent dat je meer GS tot je beschikking hebt, waardoor je een hogere troepen capaciteit hebt. Wanneer jij 100K GS per uur produceert, kun jij in principe een 100K aan legers onderhouden. Ergens anders in deze guide ga ik lullen over hoe jij je account een beetje moet beschermen en dan zal ik wat meer in detail treden hoe je cropper hier invloed op heeft.

<< Tips